Cascada Bigar

Cascadă Bigăr - lecție de marketing bine făcut

Cascadă Bigăr - lecție de marketing bine făcut

Introducere

Toată lumea abordează cascada Bigăr din prisma faptului că a fost numită drept cea mai frumoasă cascadă din lume. Sunt zeci, sute de articole despre cum a fost numită, cât de frumoasă, pe unde e și multe detalii din astea de suprafață. Eu o să scriu într-o abordare mai ciudată la prima vedere: o să încerc să arăt de ce această cascadă este un produs de marketing de succes.

Cuprins

Localizare și date generale Cascada Bigăr

Cascada Bigăr se găsește în Banat. Ca să fim preciși cu localizarea ea se află pe drumul național 57 B Anina – Poneasca – Valea Minișului, în munții Aninei, pe Valea Minișului, lângă izvorul Bigăr.

Dacă tot nu vă ajung datele vă invit să vă uitați pe hartă pentru a vedea pe unde e cascada cu pricina.

Date generale

Nume: Cascada Bigăr (Aka ” Cea mai frumoasă cascadă din lume”)

Localizare: Banat, DN57B

Preț: Gratis cascada, 5 lei vizita la izvor.

Parcare: da, dar nu lângă cascadă.

Cum ajungem?

Pe drum – un drum asfaltat și plin de serpentine. Peisaj superb. Este indicat folosirea gps – parcarea se află la 100 de m în amonte de locație. Dacă veniți dinspre Anina sau Oravița întâi o să vedeți parcarea.

Parcul Național Cheile Nerei - Beușnița

Înainte de a trece la prezentarea cascadei cred că merită prezentată puțin zona în care se află cascada. Ca să înțelegeți trebuie să vă spun următoarele informații: cascada și izvorul fac parte din rezervația naturală cu același nume. Această rezervație este inclusă în Parcul Național Cheile Nerei – Beușnița.

Cât de mare e parcul Cheile Nerei – Beușnița?

Are o suprafață de 36758 de ha de arie protejată.

Ce se află în acest parc național?

Acesta cuprinde zona carstică de pe cursul mijlociu al râului Nera (coloana vertebrală a parcului reprezentată de Cheile Nerei) și cursul pârâurilor Beu, Șușara de la vărsarea în Nera spre izvoare. Parcul cuprinde obiective precum: Lacul Dracului, faimoasele cascade ale Beușniței, lacul Ochiul Beiului, Cascada Bigăr, Cascada Șușara și Cascada Moceriș.

Parcul Național reprezintă o zonă montană cu abrupturi calcaroase, doline, lapiezuri, peșteri (Peștera Lenuța, Peștera de sub Padina Popii, Peștera Bijuteria), avene, grohotișuri, chei, cascade, ponoare, pajiști și păduri. Acesta include rezervațiile naturale Cheile Nerei – Beușnița, Izvorul Bigăr, Cheile Șușarei, Ducin, Valea Ciclovei – Ilidia, Dealul Cărăula si Poiana Liciovacea.

Parc național Patrimoniul UNESCO?

Da – 4200 de ha de pădure seculară de fag a fost introdusă în Patrimoniul UNESCO în 2017.

Faună, floră?

123 specii de animale

Aici putem aminti următoare animale: mamifere: ursul brun, lupul, râsul, vidra de râu, liliacul mic cu potcoavă, liliacul comun, liliacul de iaz, liliacul mare cu potcoavă, liliacul cu urechi de șoarece și liliacul cu aripi lungi; un amfibian cunoscut sub denumirea populară de ivoraș-cu-burta-galbenă; pești: zglăvoacă, mreană vânătă, petroc, dunăriță, răspăr, fusar, porcușorul de vad  și fâsă mare ; precum și  nevertebrate din speciile: scoica-mică-de râu, melcul acvatic dungat, racul-de-ponoare, rădașca, cosașul transilvan, fluturele-tigru, libelula-mercur , calul-dracului, fluture-țestos, croitorul cenușiu al stejarului și croitorul alpin.

321 specii de plante.

Specii de ierburi și flori rare semnalate în arealul parcului național: brie, tășculiță, omag, usturoi sălbatic, pesmă, cornul bănățean, brebenei, brândușă de toamnă, brăndușă galbenă , garofiță bănățeană, Mâna Maicii Domnului, măciuca ciobanului, orhidee, spânz verde, in galben de Banat, albină, bujor bănățean, untul vacii, poroinic, ploșnițoasă, pribolnic, trandafir, salată de pădure, cimbru sălbatic, săbiuță, stânjenel de munte sau coada-iepurelui.

Cheile de pe valea Minisului
Izbucul Bugăr

Legenda cascadei

Eu am un talent înnăscut de a spune legende și povești: omor romantismul și frumosul din poveste. Hai să fac totuși o încercare.

Pe vremuri, în timpurile în care poveștile de dragoste nu începeau pe siteuri de matrimoniale, exista o familie de țărani de pe Valea Almajului. Din păcate aceștia nu puteau avea copii – așa că au apelat la singura posibilitate de a remedia acest lucru (nu vă gândiți la prostii) – au apelat la o vrăjitoare.

Vrăjitoarea s-a pus pe treabă: prin poțiuni și farmece numai de ea știute s-a produs minunea și cuplul a avut o fată. Vrăjitoarea i-a avertizat că dacă o să fie fată și aceasta se va îndrăgosti atunci fata va muri.

Zis și făcut, timpul a trecut, fata s-a făcut mare. Normal că s-a îndrăgostit de un băiat pe nume Bigăr. Tatăl, simțind primejdia, a închis fata într-o peșteră la baza muntelui.

Aceasta a început să plângă de dorul iubitului. A fost auzită de vrăjitoare, care s-a înduplecat și i-a dat următoarea variantă: „Singurul lucru pe care pot să-l fac pentru tine e să-ţi transform părul într-o cascadă pe care vor aluneca lacrimile tale. Vuietul cascadei îl va aduce pe cel pe care-l iubeşti aproape de tine, dar nu veţi putea niciodată trăi în această lume. El va trebui să moară înecat în lacrimile tale şi tu vei muri odată cu el, spre a renaşte în cealalată lume, în Tărâmul Regăsirii Dorului.”

De aici cred că știți ce va urma….

Grota Bigăr

Produsul - Cascada Bigăr

Cascada Bigar

După așa o introducere cred ca ar fi timpul să trecem la produs. În marketing, un produs este orice lucru care poate fi oferit unei piețe care poate satisface o dorință sau o nevoie. Aici avem o cascadă. 

Să vedem cum se face o campanie de marketing de succes

Se ia una bucată produs – nu trebuie să fie nici cel mai ce dar este necesar să poată să iasă în evidență în cazul în care e nevoie. Se vedem care sunt punctele ei forte. De exemplu la cascadă: nu e nici cea mai mare, nici cea mai lungă, nici cea mai lată, dar e plăcută ochiului, are mușchi crescuți pe stâncă – cum să spun, are o chestie care atrage.

Cel mai important – produsul (aka – cascada) trebuie să fie ușor accesibilă maselor ca să poată să fie vândut unei categorii de public cât mai mare.

Bun! Avem produsul, avem punctele forte, alea slabe nu putem să le remediem, trebuie să gândim următorul pas.

Următorul pas

Găsim locuri, publicații evenimente, personaje, care să ne pună în evidență punctele forte. Iar cascada Bigăr a găsit fix 2 publicații: national geographic traveler și una care a făcut un top de unicitate la cascade. 

Aici nu ai ce sa comentezi – daca lor li s-a parut frumos și unic tu poti să stai în cap, binele a fost făcut. Apoi dăm puțină sfoară în țară la câteva ziare mai cunoscute și începe efectul de domino – ziarele publică pentru că știu că vor fi citite – nici nu cred că mai e nevoie să se facă sponsorizări – românul are nevoie de recunoaștere internațională – atunci când se realizează acest lucru vuiește toată țara și crește numărul de utilizatori.

Trebuie să facem o mențiune: partea cu promovarea a fost făcută înainte de a se face partea cu amenajarea. Nu știu cine a fost cu ideea de a pune cascada în traveler sau în topul acela dar a fost o mișcare foarte bună.

Acum avem promovare, vin oamenii, urmează pasul următor – monetizarea.

Cum facem asta – e destul de nașpa să pui taxa la intrare din prima – mai ales la obiectiv natural. Au găsit o soluție inteligentă: cascada e gratis- dacă vreți să vedeți peștera și râulețul – 5 lei. Suma e destul de mică pentru ca majoritatea persoanelor să o plătească dar destul de mare ca la sfârșitul zilei să rămâi și cu ceva bănuți.

Ce primești pentru acești bani?

Un traseu de vreo 10 minute dus-întors pe o vale până la izvorul Bigăr. Acolo este o peșteră micuță. Atenție – teren accidentat- nu veniți cu adidași de oraș. 

Nu pot să spun că cei 5 lei sunt aruncați în vânt. Este destul de curat, te relaxezi mergând prin pădure, mai vezi o cascadă, îi poți arăta copilului o metodă prin care izvorăște un râu. Din punctul meu de vedere se merită să stai 30 de minute și să te relaxezi.

Să nu uit. De ce am abordat această problemă din punct de vedere al marketingului?

Pentru că cascada este aranjată cu ajutorul a Coca-Cola România. Stiți voi – cea cu reclama cu Sărbătorile vin , moș Crăciun etc. de ajunseseră oamenii să șie că vine Crăciunul pentru că rula reclama la televizor. 

Produsul - Cascada Bigăr

După așa o introducere cred că ar fi timpul să trecem la produs. În marketing, un produs este orice lucru care poate fi oferit unei piețe și care poate satisface o dorință sau o nevoie. Aici avem o cascadă. 

Să vedem cum se face o campanie de marketing de succes.

Se ia una bucată produs – nu trebuie să fie nici cel mai ce. Dar este necesar să poată să iasă în evidență în cazul în care e nevoie. Se vedem care sunt punctele ei forte. De exemplu la cascadă: nu e nici cea mai mare, nici cea mai lungă, nici cea mai lată, dar e plăcută ochiului, are mușchi crescuți pe stâncă – cum să spun, are o chestie care atrage.

Cel mai important – produsul (aka – cascada) trebuie să fie ușor accesibil maselor ca să poată să fie vândut unei categorii de public cât mai mare.

Bun! Avem produsul, avem punctele forte, alea slabe nu putem să le remediem, trebuie să gândim următorul pas.

Găsim locuri, publicații evenimente, personaje, care să ne pună în evidență punctele forte. Iar cascada Bigăr a găsit fix 2 publicații: National Geographic Traveler și una care a făcut un top de unicitate la cascade. 

Aici nu ai ce să comentezi – dacă lor li s-a parut frumos și unic tu poti să stai în cap, binele a fost făcut. Apoi dăm puțină sfoară în țară la câteva ziare mai cunoscute și începe efectul de domino – ziarele publică pentru că știu că vor fi citite – nici nu cred că mai e nevoie să se facă sponsorizări – românul are nevoie de recunoaștere internațională – atunci când se realizează acest lucru, vuiește toată țara și crește numărul de utilizatori.

Trebuie să facem o mențiune: partea cu promovarea a fost făcută înainte de a se face partea cu amenajarea. Nu știu cine a fost cu ideea de a pune cascada în Traveler sau în topul acela dar a fost o mișcare foarte bună.

Acum avem promovare, vin oamenii, urmează pasul următor – monetizarea.

Cum facem asta? E destul de nașpa să pui taxa la intrare din prima – mai ales la obiectiv natural. Au găsit o soluție inteligentă: cascada e gratis- dacă vreți să vedeți peștera și râulețul – 5 lei. Suma e destul de mică pentru ca majoritatea persoanelor să o plătească dar destul de mare ca la sfârșitul zilei să rămâi și cu ceva bănuți.

Ce primești pentru acești bani?

Un traseu de vreo 10 minute dus-întors pe o vale până la izvorul Bigăr. Acolo este o peșteră micuță. Atenție – teren accidentat – nu veniți cu adidași de oraș. 

Nu pot să spun că cei 5 lei sunt aruncați în vânt. Este destul de curat, te relaxezi mergând prin pădure, mai vezi o cascadă și îi poți arăta copilului o metodă prin care izvorăște un râu. Din punctul meu de vedere se merită să stai 30 de minute și să te relaxezi.

Să nu uit! De ce am abordat această problemă din punct de vedere al marketingului?

Pentru că această cascadă este aranjată cu ajutorul a Coca-Cola România. Stiți voi – cea cu reclama cu sărbătorile vin , moș Crăciun etc. de ajunseseră oamenii să șie că vine Crăciunul pentru că rula reclama la televizor. 

Concluzie

Dat fiind faptul că la această cascadă se poate ajunge foarte ușor, ar fi păcat să o ratați. 

După cum am văzut majoritatea oamenilor văd această cascadă ca pe o minunăție a naturii. Nu pot să contest faptul că are ceva care atrage (mai ales dacă a plouat și cel care face pozele se pricepe puțin), dar există multe obiective de acest fel în țară. Ar fi păcat să le ratați.

Închei cu sloganul pus de cei de la Coca-Cola la proiectul care a câștigat 2 distincții de argint la Romanian PR Awards: Think Bigăr.

Alte articole prezente pe site
Cetatea Severinului dintre Dunare
Cetatea Severinului
Manastirea Snagov - Turle
Mânăstirea Snagov
Curtea Domneasca din Targoviste
Curtea Domnească de la Târgoviște
Moreni peisaj
Moreni

One Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *